تحولات لبنان و فلسطین

تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین بازی خود از مرحله انتخابی جام جهانی، عصر امروز و از ساعت ۱۷:۳۰ در تاشکند به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

ازبکستان – ایران در انتخابی جام جهانی فوتبال/ یوزها در کمین گرگ‌های خاکستری

به گزارش قدس آنلاین،شاگردان امیرقلعه‌نویی در حالی مهیای این بازی می‌شوند که از دوبازی نخست خود مقابل قرقیزستان و امارات حداکثر امتیاز را کسب کرده‌اند و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به ازبک‌های ۶ امتیازی در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند؛ بنابراین جدال ملی‌پوشان کشورمان با تیم ملی ازبکستان در واقع تقابلی ۶ امتیازی است و برنده این دیدار راه همواری برای صعود به جام جهانی در ادامه خواهد داشت. آمادگی این روزهای لژیونرهای تیم ملی که همگی در هفته گذشته در باشگاه‌هایشان خوش درخشیده‌اند، هواداران تیم ملی کشورمان را برای موفقیت در فیفادی پیش رو بسیار امیدوار کرده است.

سرتکو کاتانچ سرمربی ازبکستان  به‌دلیل بیماری در تمرینات اخیر تیم ازبکستان غایب بوده و به نظر شانسی هم برای نشستن روی نیمکت این تیم در بازی با ایران ندارد، اما خبر امیدوار کننده برای حریف، بازگشت اوستون اورونوف، ستاره پرسپولیسی‌اش به تمرینات است‌. بازیکنی که به‌دلیل آسیب‌دیدگی در زمان گرم کردن قبل از بازی آخر سرخپوشان مقابل چادرملو در آن مسابقه به زمین نرفت و بلافاصه برای درمان خود راهی کشورش شد.

*دست بالای ایران در تقابل با ازبک‌ها

درمجموع ایران ۱۴ بازی در مقابل ازبکستان به میدان رفته و ۱۰ برد، ۳ باخت و یک تساوی در کارنامه‌اش ثبت شده است. تیم ملی ایران مقابل ازبکستان عملکرد دفاعی و تهاجمی خوبی داشته و در کل بازی‌های خود مقابل این تیم ۱۸ گل به ثمر رسانده و تنها پنج گل خورده است. با توجه به آمار و ارقام، زمانی که ایران میهمان ازبکستان بوده عملکرد خوبی داشته و تاکنون در ازبکستان باختی نداشته و ۶ بار برنده بازی بوده است، اما ازبک‌ها در حالی که در خانه خود بردی مقابل ایران ندارند، توانستند یک بار در تهران به پیروزی برسند. همچنین ایران و ازبکستان ۶ بار در مقدماتی جام‌های جهانی به مصاف هم رفتند که سه برد برای ایران و یک برد برای ازبکستان بود و دو بار مصاف آن‌ها مساوی شده است. با توجه به آمار و ارقام، ایران تاکنون مقابل ازبکستان عملکرد خوبی داشته است ولی آنچه باید به آن توجه کرد اینکه ازبکستان از ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ پس از باخت ۳ بر صفر مقابل آمریکا در جریان هیچ دیداری شکست نخورده و حاصل کارش ۱۰ برد و ۶ مساوی است. قطعاً این تیم در مقابل هواداران خود به دنبال تداوم این روند و پیروزی مقابل ایران برای نزدیک شدن به اولین حضور در جام جهانی است. با این تفاسیر تیم‌ملی در بازی پیش‌ رو با توجه به حضور بازیکنانی همچون اورونوف، ماشاریپوف دو ستاره تیم پرسپولیس و استقلال، اوتکر یوسوپوف دروازه‌بان فولاد خوزستان و ستاره‌های دیگر این تیم مانند شاه‌مرادوف و فیض‌الله‌یف کار سختی در تاشکند پیش رو خواهد داشت.

*قلعه‌نویی: از هر نظر آماده بازی با ازبکستان هستیم

سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی تیم فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در چارچوب سومین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا اظهار کرد: یک بازی بسیار سخت برای هر دو تیم است. در درجه اول امیدوارم یک مسابقه‌ای شود که طرفداران از تماشای آن لذت ببرند.وی در ادامه افزود: ما می‌دانیم ازبکستان یک تیم سختکوش و بابرنامه است، ولی ما هم ایران هستیم و شرایط بسیار خوبی داریم. هر دو تیم با ۶ امتیاز به هم رسیدند، با توجه به اینکه همه فکر می‌کردند این گروه (گروه A مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا) راحت است، ولی من اعتقاد دارم گروه سختی است. ما یکسری افکار تاکتیکی داریم و اجازه بدهید درباره آن خیلی صحبت نکنیم. خواهش من از بازیکنانم این است که بتوانند از موقعیت‌های خود استفاده کنند. حق ما در دو بازی گذشته گل‌های بیشتر بود که به ثمر برسانیم. یک بازی سخت و فیزیکی داریم و شاید کمتر موقعیت برای هر دو تیم به وجود بیاید. تیمی موفق است که تمرکز لازم را داشته باشد و وظایف تاکتیکی‌اش را به نحوی شایسته انجام دهد. اینکه ازبکستان بازیکنان بزرگی در خط حمله دارد قبول داریم، ولی ما برای همین بازیکنان هم برنامه داریم. فوتبال است و هزار اتفاق اما تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است و مترصد این هستیم که با یک بازی خوب و با برنامه سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم، اما نتیجه دست خداست.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «بازی تیم ملی برابر قطر کجا برگزار می‌شود؟»، تصریح کرد: من انتظار داشتم درباره بازی با ازبکستان سؤال شود! اجازه بدهید همه تمرکز ما برای این بازی باشد. من یک موضوعی بگویم که کشور بزرگ ایران و مردم خوب آن جزو بهترین‌های دنیا هستند و ایران هم از امن‌ترین کشورهای دنیاست.

*ماشاریپوف: ایران را خیلی خوب می‌شناسیم

جلال‌الدین ماشاریپوف، کاپیتان تیم ملی ازبکستان نیزدر نشست خبری  گفت: همه از اهمیت این مسابقه باخبر هستند. تجربه کافی را برای دیدار با ایران داریم و حریف را خیلی خوب می‌شناسیم. همه بازیکنان آماده هستند و برای شادی مردم ازبکستان تلاش می‌کنیم. وی درباره شرایط اوستون ارونوف برای دیدار ازبکستان برابر ایران خاطر نشان کرد: همه چیز خوب است.

بازیکن باتجربه ازبکستان در مورد برنامه تاکتیکی گرگ‌های خاکستری (لقب تیم ملی ازبکستان) برای بازی با ایران تصریح کرد: نباید خیلی درباره تاکتیک صحبت کنیم. خبرنگاران اینجا هستند و صحبت‌های ما را پیگیری می‌کنند. کارهای گروهی را در تمرینات تمرین می‌کنیم و با درک خوبی که نسبت به هم داریم، امیدوارم با بازی تیمی به نتیجه برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.